Darmowa dostawa
Darmowa dostawa już od 299,99zł - Kurier przedpłata / Paczkomat

HANTLE NEOPRENOWE

Hantle - jak wybrać?

Hantle jak już wcześniej wspomniano dzielimy na różne rodzaje, ze względu na ich budowę, ale także na to z jakiego materiału są wykonane. Najczęściej spotykane są hantle stałe, regulowane, żeliwne, bitumiczne, stalowe. Każdy rodzaj hantli posiada swoje zalety i wady, ale jak wybrać te odpowiednie dla nas i dla naszego treningu?

Przede wszystkim powinniśmy się skupić na tym co chcemy osiągnąć poprzez trening zestawem hantli, jaki mamy budżet oraz ile wynosi powierzchnia naszej domowej siłowni. Te czynniki mogą, ale nie muszą, definiować wybór hantli do ćwiczeń.

Zacznijmy, więc od początku, dzięki hantlom do ćwiczeń możemy wykonywać trening całego ciała, ale warto wspomnieć iż hantle regulowane będą lepszym wyborem w przypadku treningu siłowego całego ciała, niż hantle stałe. Dlaczego? Ponieważ hantle regulowane pozwolą na dobranie odpowiedniego ciężaru do odpowiedniej partii mięśni. Będzie także można wykonywać różne serie, które będą różniły się od siebie nie tylko rodzajem ćwiczenia, ale także ciężarem hantli. Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę jest nasz budżet. Trzeba pamiętać, że w przypadku sprzętów sportowych cena może być bardzo zróżnicowana, a wpływ na nią ma zazwyczaj materiał, który został wykorzystany do produkcji. Tańszym wyborem będą hantle bitumiczne, które wykonane są z mieszaniny lepiszcza oraz pokryte powłoką sztuczną, droższe (ale dużo wytrzymalsze) będą hantle żeliwne, które jak sama nazwa wskazuje wykonane są z żeliwa. Jak wcześniej wspomnieliśmy, przy wyborze hantli warto także kierować się tym ile mamy miejsca w naszej własnej, domowej siłowni. Biorąc pod uwagę ten czynnik należy pamiętać, że hantle bitumiczne, czy stalowe są większe, niż hantle żeliwne, wymagają także często większej ilości krążków do ćwiczeń.

Podsumowując jak wybrać hantle do ćwiczeń odpowiednie dla Państwa. Wybór jest mocno indywidualny, ale uważamy że dzięki dużemu asortymentowi hantli, wskazówkom podanym wyżej i możliwości uzyskania porady od naszego zespołu obsługi klienta będą Państwo w stanie dokonać najlepszego, zgodnego z własnymi przekonaniami, wyboru.

Trening z hantlami

Hantle to świetny zamiennik dla bardzo dużej rzeszy innych sprzętów sportowych, a także profesjonalny, wygodny i dobrze przemyślany przyrząd, w który wyposażona jest praktycznie każda siłownia na świecie. Zestaw hantli jest sprzętem sportowym, którym możemy wykonywać ćwiczenia, zarówno korzystając tylko z nich, ale także w połączeniu z innymi produktami, jak na przykład regulowana ławeczka do ćwiczeń. Hantle pozwalają na trening całego ciała, dzięki czemu możemy nie tylko wykonywać ćwiczenia jednym sprzętem sportowym, ale także zaoszczędzić dużą ilość pieniędzy.

Ćwiczenia, które możemy wykonywać przy użyciu hantli:

  • Ćwiczenie na klatkę piersiową, barki, korpus – połóż się wygodnie na pufie lub krześle bez oparcia, trzymaj hantle w obu dłoniach, zacznij rozkładać ręce ruchem odchodzącym od swojego ciała w kierunku zewnętrznym (tak jakbyś chciał rozłożyć ręce bardzo szeroko na boki), gdy poczujesz napięcie mięśni w klatce piersiowej – wykonaj ruch hantlami do góry do momentu, aż obie hantle będą nad twoim ciałem, obok siebie (ręce powinny być lekko zgięte), pamiętaj aby hantle nie stykał się ze sobą w momencie gdy znajdują się nad Tobą.
  • Ćwiczenie na korpus – stań prosto w lekkim rozkroku, hantle trzymaj normalnym chwytem w pozycji nad barkami, Twoje ręce powinny być zgięte. Unieś hantle nad głowę, pamiętając by się ze sobą nie stykały, w momencie wykonywania tego ruchu dołóż rotacje korpusu w lewo. Wróć do pozycji z początku ćwiczenia, powtórz to samo ze zmianą strony (rotacja korpusu w prawo). Pozwoli to na budowę przednich i bocznych mięśni brzucha. 
  • Ćwiczenie na plecy – stań pochylony do przodu, ugnij lekko kolana, wyprostuj plecy (pamiętaj o utrzymywaniu tej pozycji), hantle trzymaj chwytem neutralnym, opuść ręce z hantlami w dół, następnie przyciągnij obie ręce do boków klatki piersiowej (tak jakbyś wykonywał ruch przy wykonywaniu pompek, a dokładniej przy zejściu do podłogi). Ruch, który powinieneś wykonywać musi opierać się tylko o motorykę ramion.
  • Ćwiczenie na biceps – trzymając hantle chwytem neutralnym wzdłuż ciała zacznij unosić lewą, następnie prawą rękę na zmianę przyciągając hantle do odpowiedniego barku, pamiętaj by takie ćwiczenie wykonywać powoli, nie opuszczaj ręki do pełnego wyprostu, staraj się by mięśnie były cały czas napięte, pozwoli to na bardziej intensywny trening.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl